2. července 2016

ZE ŽIVOTA KANCELÁŘSKÉ KRYSY #3


Jsme v kanclu čtyři ženský. Občas je nás tu i pět. Ženský, který fungujou cyklicky. To znamená velký změny nálad. A teď si představte, že se každá z nás nachází v jiný fázi cyklu. Takže každá má úplně jinou náladu. 

Jedna je naštvaná, je to protiva. Už jenom její pohled říká - nemluvte na mě, nesnášim vás. Mračí se, má hlubokou vrásku mezi obočím, ramena skleslá, hlasitě ťuká do počítače, ten zvuk je ohlušující. Všichni okolo ní chodí po špičkách, ze strachu se na ní radši ani nepodívají a nemluví na ni. Protože kdyby do ní někdo jenom trochu šťouchnul rozletí se na milion kusů.

Potom tady máme úplný opak. Smíška. Úsměv od ucha k uchu. Již ráno při příchodu do práce všechny mile zdraví a všem přeje krásný den. Směje se tak, že jsou vidět všechny zuby. Kolem sebe má velký oblak pozitivní energie. A protože není žádný sobec, tu energii s radostí dává dál. Pro protivu z prvního případu je to nesnesitelné, protože ona je dobrou náladu vůbec nechápe a tak do smíška občas i rejpne. Ale smíškovi je to jedno, ať si rejpe. Smíšek má výbornou náladu a nenechá si jí ničím a nikým zkazit.
Dalším případem je nálada "Je mi všechno jedno", tudíž bohém. Vedení si vymyslí nový předpisy, je jí to fuk. Chodí nepříjemní klienti, řvou na ní a dokonce vyhrožujou, že si na ní budou stěžovat. Tsss, je to fuk, všechno. Klidně ať si všichni stěžujou, ať se staví na hlavy, jí to v žádným případě nerozhodí. Protivu je nálada samozřejmě vytáčí do nejvyšších obrátek. Nechápe, jak může být bohém v klidu, když ona je ze všeho tak na nervy. Ale smíšek, ten ve všem jenom podporuje. Směje se na ní a ukazuje palec nahoru.

No a potom tu máme pracanta. Ano, je zapálená do práce, tak, že se až z hlavy kouří. Kouří se i z klávesnice, jak do ní zběsile ťuká. Honí termíny, lidem vysvětluje věci tak rychle, že nikdo nerozumí a po budově běhá sem a tam rychlostí blesku. Protiva k ní má trochu sympatie, protože obdivuje to pracovní nasazení. Smíšek, ten se jenom směje a říká , aby radši zvolnila jinak už na tváři nikdy nenaskočí úsměv, protože se z toho zblázní. A bohém? Ten nad tím vším jenom mávne rukou.

A uhodnete, která z nich jsem já? Jsem všechny dohromady, jsem totiž ženská, který se neustále mění nálady a tak jsem chvíli veselá, chvíli naštvaná, chvíli je mi všechno jedno a chvíli jsem neskutečně zapálená do práce. Ano, mezi dalšíma třema ženskejma je to někdy fakt náročný. Ale ženský byly, jsou a budou vždycky strašně náladoví, takže si člověk musí zvyknout.

Žádné komentáře

Okomentovat

© Barbora Soul
Maira Gall