25. července 2016

CO MILUJU NA LÉTĚ


Je léto a já všechno v p**** mám, tadadam tamtamtam. Tak tuhle písničku slyším v poslední době pořád. Hrajou jí všude na rádiích a dost se mi vryla pod kůži. I přesto, že se fakt snažím mít všechno v p**** a užívat si léto, vždycky to prostě nejde. Ale nechci tu rozebírat ty negativní stránky léta. Třeba to, že fakt nesnáším vedro, kdy nemůžu dýchat, potím se, všechno se na mě lepí. Nebo to, že musím v tý výhni sedět celý den v práci, kde se fakt nedá vyvětrat. Nebo třeba to, že v létě úplně ztrácím apetit, protože z toho vedra nemám na nic chuť než na led. Jelikož chci ale v tomhle článku vyzdvihnou to, co na létě miluju, pojďme obrátit list.

Asi nejvíc miluju nádherný večerní oblohy. Jsou tak překrásný. Sluníčko se pomalu posouvá za horizont, nejdřív je žluté a obloha kolem modrá, občas někde nějaký mráček. Jak jde dál, obloha se začíná zbarvovat do oranžova, skoro až do červena. Někdy jde ale taky spíš do fialovorůžova a to je nádhera. Baví mě, jen tak sedět, nasávat vůni letního vzduchu a pozorovat ty krásný barvy. 
Skvělý je pozorovat tu proměnu někde na kopci, kde je to krásně vidět. Třeba na naší zahrádce. Tam to taky miluju. Můžu si tam lehnout na lehátko a pozorovat přírodu. Koukat na nebe, na ptáky, na vosy a včely, koukat na všechny ty barevné kytičky, chodit a ujídat jahody, maliny, borůvky nebo taky rybíz a třešně. Nejlepší je sbírat všechno rovnou do pusy a vnímat to všema smyslama, pohledem, čichem, hmatem, chutí. Je to zážitek, je to spojení s přírodou a je to umění být tady a teď. A to, co už se nevejde do pusy, tak natrhám, vezmu domů a část zamrazím, z něčeho udělám marmelády a ze zbytku koláče. A výborný jsou třeba vajíčka s čerstvou petrželkou nebo chleba s máslem a s pažitkou. Bože můj, to mi bude zase v zimě strašně chybět. 

Grilovačky jsou taky super. Jsme venku, v přírodě, opejkáme špekáčky, na kameni pečeme maso, hermelíny, zeleninu, burgery, cokoliv co jen jde. Každý rok zkoušíme nějaké nové recepty a je to vždycky ňamina. A myslím si, že pečení na kameni je prostě nejlepší, takže to jenom doporučuju. 

Jezdím taky na kole, na výlety, chodím hodně do přírody, koupu se, jím zmrzlinu. Baví mě vyrábět něco doma, ať už zmrzliny, marmelády, koláče, něco nového, co jsem ještě nezkoušela. Baví mě nosit šaty a sukně. Baví mě, že nemusím všechno tolik řešit a můžu být svobodná a volná. Baví mě to, že můžu cestovat a plánovat cesty, plnit si sny, číst si knížky a časopisy, vymýšlet nové projekty. Mám ráda to, že můžu jen tak ležet a poslouchat muziku, na nic nemyslet, jen poslouchat, prozpěvovat si a být. Miluju to, že můžu být týden na chalupě, odříznutá na chvíli od reality a od lidí. Být v přírodě, odpočinout si, dělat jen to, co já chci, být uvolněná, nemít starosti, uspořádat si myšlenky.

Léto mě prostě baví, až na pár věcí, ale ty se snažím moc nevnímat. Užívejte léta a buďte šťastní.


S láskou Barča 


Žádné komentáře

Okomentovat

© Barbora Soul
Maira Gall