28. června 2016

MŮJ JÓGOVÝ TÝDEN


Můj minulý týden se nesl opravdu v jógovém duchu. V úterý nás přivítal letní slunovrat a zároveň byl Mezinárodní den jógy a v sobotu mohli jógu oslavit všichni jogíni na akci Reebok Fitness Sensation v Praze. Já samozřejmě nemohla ani u jednoho chybět.

Jsem jógový nadšenec, a jelikož jsem už mnohokrát četla o 108 pozdravech slunci, zvlášť o cvičení na letní slunovrat, o jejich významu, o významu čísla 108, atd., rozhodla jsem se, že to letos zkusím. V některých materiálech jsem četla, že se to dá zacvičit zhruba za hodinku a půl. No, nejsem žádný blázen a znám svoje možnosti, takže jsem si na to vyhradila celý den a vzala si dovču. Ráno jsem vstávala už v šest s rýmou a zimnicí. Zpočátku jsem byla naštvaná. Řekla jsem si ale, že se nedám. Zabalila jsem se na gauči do deky, dala si horký čaj, vydatnou snídani a opravdu se mi udělalo dobře. Možná k tomu napomohla i moje pozitivní mysl a chtíč. Rozbalila jsem svojí jógamatku, pustila si surja namarkar mantru aneb mantru k pozdravům slunci a začala jsem.
Prvních deset kol bylo úžasných. Už od rána bylo zataženo a pršelo, ale při těch prvních deseti kolech pozdravů se rozsvítilo sluníčko. Jakoby mi samo říkalo, že jsem udělala dobře, že jsem se odhodlala cvičit, že jsem se rozhodla přivítat léto, slunce, ale i připravit samu sebe na toto roční období. Sluníčko mi dávalo pocit, že to všechno má takhle být, že je to tak správně. Dalších deset kol jsem spíše protančila. Mantra sama o sobě mě k tomu vedla a tak byly mé další pozdravy protančené a celkově hlouběji procítěné. Bylo to super. Ke třicítce to ale už začalo být opravdu náročné, bolely mě ruce, nohy, padla na mě hrozná únava. Dala jsem si tedy pauzu, nasvačila se a chvíli odpočinula. Nabrala jsem dech a dalších deset kol bylo lepších, za to těch dalších deset jsem byla už opravdu vyčerpaná a ruce i nohy se mi klepaly. V hlavě jsem měla najednou těžko, protože proti sobě bojovalo moje ego, které říkalo: "Nejsi ani v půlce, si bábovka, musíš to dát, opři se do toho" a naproti tomu tu byly moje opravdové pocity, které mi sdělovaly: "Už nemůžeš, ale to nevadí, odpočiň si, i tak jsi dobrá, buď na sebe pyšná, jestli budeš pokračovat akorát si ublížíš." Chvíli se ve mě tyhle smíšené pocity prolínaly, ale nakonec vyhrál zdravý rozum. Pak mi to ale nedalo a udělala jsem ještě čtyři kola pozdravů, abych měla odcvičíno 54 kol, tedy přesně půlku z původních 108. Totálně vyčerpaná jsem si šla uvařit vydatný oběd. Po obědě jsem se zabalila na gauči do deky a skoro 5 hodin spala, ano, až tak mě to vyřídilo. Ale moje tělo si o to samo řeklo a potřebovalo nabrat síly. Potom jsem zhruba další dva dny byla opravdu hodně unavená. 
Ve čtvrtek jsem se potom dozvěděla, že jsem vyhrála lístky na Yoga Party Night od Reeboku. Samozřejmě jsem jela. Akce se konala v sobotu večer v Sasazu v Praze. Překvapilo mě, že tam bylo tak málo lidí. Nebyla plná ani půlka sálu. První lekce byla fajn, předcvičovala Sanna Yogini z Bali, která byla veselá a jóga byla náročností tak akorát pro mě. Druhou lekci vedly dvě Slovenky, Michaela Hluchová a Adriana Seidler. Odcvičila jsem zhruba půlku lekce a druhou půlku jsem odpočívala. Lekce byla celkem náročná na ruce a moje vyčerpání z úterka se projevilo, tak jsem raději odpočívala a dobře jsem udělala, protože další lekce byla opravdu energická. Byla to lekce Trance DJ Dance, kterou vedla Markéta Faustová. Začínaly jsme pomalu s jemným, rytmickým protahováním těla, pomalu jsme rozdmýchávaly náš vnitřní oheň do rytmu hudby, až hudba sílila a my tancovaly opravdu intenzivně a spontánně po celém sále. Ze všech tekl pot. Bylo to zároveň vyčerpávající a zároveň mě to hrozně dobilo energií, rozdmýchalo to můj vnitřní oheň a já se cítila naplněná. Pro mě to byla určitá forma meditace v tanci. Z Markéty vyzařovala nádherná přirozenost, spontánnost a živočišnost. A musím říct, že to byla jedna z nejlepších lekcí jógy, jakou jsem kdy zažila. Bylo to něco úplně nového a moc příjemného. Myslím si, že kdo nezažije, nepochopí. Na závěr programu byla meditace "Be More Human", kterou vedl Vašek Krejčík a Zuzka Klingerová. Bylo to hezké závěrečné zklidnění po předchozím dovádění. 

Po tomhle náročním týdnu mě bolí úplně všechno, jsem unavená a vyčerpaná. Jsem zvyklá cvičit jógu několikrát do týdne, ale ne tak intenzivně a stále se považuji za začátečníka. Přes to všechno jsem na sebe pyšná, že jsem to zvládla, i přes tu bolest všech svalů v mém těle. Člověk se holt musí umět pochválit. A já tu energii zase doplním. Bylo to skvělé a určitě nelituju, že jsem do toho šla.


S láskou Barča


Žádné komentáře

Okomentovat

© Barbora Soul
Maira Gall